Gebruiksvoorwaarden van scores en beoordelingen van klanten
Deze Algemene gebruiksvoorwaarden zijn van toepassing op het gebruik van de dienst Scores en beoordelingen van klanten die door Vanden Borre wordt aangeboden (de ‘CRR-service’). In geval van tegenstrijdigheid tussen het Privacybeleid van Vanden Borre en deze Algemene gebruiksvoorwaarden, hebben deze Algemene gebruiksvoorwaarden voorrang met betrekking tot de CRR-service.
1. Wie kan een review schrijven?
Om de echtheid van de beoordelingen te garanderen, beperkt Vanden Borre de toegang tot de reviewformulieren sinds februari 2022 uitsluitend tot wie het product gekocht heeft. Het is de bedoeling om bezoekers van de Vanden Borre-website informatie te verstrekken gebaseerd op authentieke productervaringen.
Vóór 2022 stond het schrijven van reviews ook open voor anderen. Ondanks onze inspanningen kunnen wij niet garanderen dat deze reviews door echte gebruikers zijn geschreven. De site bevat ook reviews die door de merken in de productcatalogus zijn verzameld. De klant kan ze herkennen aan een label.
2. Waartoe ben ik gehouden als ik inhoud aanlever?
Door inhoud aan Vanden Borre voor te leggen, verklaar en bevestig je:
- dat je de enige auteur en eigenaar bent van de intellectuele eigendomsrechten op deze inhoud. Je bent er dus verantwoordelijk voor;
- dat je geen vertrouwelijkheidsregels of handelsgeheimen schendt door deze review te plaatsen;
- dat je vrijwillig afstand hebt gedaan van eventuele ‘morele rechten’ die je op deze inhoud zou kunnen hebben;
- dat je minstens 13 jaar oud bent;
- dat je voor deze review geen betaling of vergoeding hebt ontvangen;
- dat de review waarheidsgetrouw en accuraat is.
Je stemt ermee in Vanden Borre schadeloos te stellen voor en te vrijwaren van alle
claims, eisen en schade die voortvloeien uit het niet naleven van je bovenstaande garanties en verklaringen of je overtreding van een wet of de rechten van derden. Door je
e-mailadres op te geven in verband met je score en review, stem je ermee in dat Vanden Borre en zijn externe dienstverleners je e-mailadres mogen gebruiken om contact met je op te nemen over de status van je review en voor andere administratieve doeleinden.
3. Aan welke selectiecriteria worden de reviews onderworpen? Alle ingezonden reviews zijn onderworpen aan onze algemene gebruiksvoorwaarden. Vanden Borre
zal de volledige review publiceren, tenzij hij een van de volgende elementen bevat:
- Een klacht. Indien een klant een klacht wenst in te dienen bij Vanden Borre, dient hij contact op te nemen met de klantendienst op service@vandenborre.be
- Ongepaste afbeelding of video.
- Obsceniteiten, discriminerend taalgebruik of ander taalgebruik dat ongepast is voor een openbaar forum.
- Reclame, spam-inhoud of verwijzingen naar andere producten, aanbiedingen of websites.
- e-mailadressen, URL's of verwijzingen naar andere bedrijven, telefoonnummers, fysieke adressen of andere contactgegevens.
- Persoonlijke gegevens (telefoonnummer, e-mailadres, enz.). Vanden Borre wenst de privacy van zijn klanten te beschermen.
- Kritische of kwaadwillige reviews over andere reviews die op de pagina zijn gepubliceerd of over hun auteurs.
- Reviews die worden beschouwd als lasterlijk, haatdragend, racistisch of religieus bevooroordeeld of beledigend, onwettig bedreigend of onwettig intimiderend voor een persoon, partnerschap of bedrijf. • Kritiek op een ander product.
- Vermelding van een ander merk.
- Vermelding van een prijs.
Voor de moderatie worden de reviews tweemaal geanalyseerd: eerst door een computerrobot en vervolgens door het ‘content’-team van Vanden Borre. Aan de hand van het e-mailadres controleert Vanden Borre ook of de recensent het product daadwerkelijk bij Vanden Borre heeft gekocht. Zo wordt de authenticiteit van de ervaring gewaarborgd.
4. Kan ik mijn review wijzigen? Scores en geschreven reviews worden gewoonlijk binnen twee tot vier werkdagen gepubliceerd, nadat de inhoud is gecontroleerd aan de hand van de criteria zoals hiervoor beschreven. Het is niet mogelijk om een review te wijzigen, maar je kunt hem wel verwijderen door een verzoek te sturen naar de klantendienst (
service@vandenborre.be) en een nieuwe review te schrijven.
5. Hoe meld ik een fout in een review? Iedereen die een fout in een review opmerkt, kan contact opnemen met Vanden Borre via
service@vandenborre.be. De specialisten van de betrokken productgroep zullen dan het nodige onderzoek doen om de fout op te sporen. Onjuiste reviews worden verwijderd.
6. Hoe wordt de totale productscore berekend? De klant die een review indient, geeft een score van 0 tot 5 op enkele vooraf bepaalde criteria voor elk product (bv. autonomie voor computers of gebruiksgemak voor stofzuigers), alsook een aantal sterren van 0 tot 5, waarbij 5 de meest gunstige score is. De score die op de productpagina's verschijnt is een gemiddelde van alle scores die zijn toegekend door de kopers/recensenten die het product hebben gebruikt.
7. Hoe worden de ‘reviews van de maand’ geselecteerd? Productreviews kunnen worden geselecteerd als
‘Review van de maand’ als ze strikt voldoen aan onze publicatievoorwaarden voor reviews (zie punt 2 en 3 op deze pagina). Reviews worden beoordeeld op basis van hun
inhoud: nuttige informatie voor de aankoop van het product, eventueel een foto, een tekst van minimaal 150 tekens. Zowel positieve als negatieve reviews komen in aanmerking om de wedstrijd te winnen.
Elke natuurlijke persoon die in België woont kan aan de wedstrijd deelnemen, met uitzondering van personeelsleden van Vanden Borre en van bedrijven die betrokken zijn bij de organisatie van de wedstrijd (inclusief personeel en medewerkers), alsook alle gezinsleden (d.w.z. personen die dezelfde woonplaats hebben) van deze categorieën. De winnaar van de wedstrijd wordt per e-mail op de hoogte gebracht. Over de uitslag van de wedstrijd wordt niet gecorrespondeerd. De prijs mag
in geen geval worden ingeruild voor zijn waarde in contanten of voor enig ander voordeel in natura.