Algemene voorwaarden van Vanden Borre Life
Abonnement aangeboden door Fnac Vanden Borre NV, maatschappelijke zetel Slesbroekstraat 101, 1600 Sint-Pieters-Leeuw, ondernemingsnummer 0412.723.419, hierna genoemd « Vanden Borre ».
De algemene voorwaarden van Vanden Borre Life werden gewijzigd op 14 december 2022. Je abonnement blijft onderworpen aan de voorwaarden die gelden op het moment van de inschrijving. Je kan ze op elk moment rechtstreeks raadplegen in je My Vanden Borre-account, onder ‘Mijn Vanden Borre Life’.
DEFINITIES
“Abonnee”: elke meerderjarige natuurlijke persoon die (i) handelt voor doeleinden die buiten zijn of haar handels-, bedrijfs-, ambachts-, beroeps- of landbouwactiviteit vallen (de Abonnee is dus een consument), (ii) woonachtig is in België, en (iii) heeft ingetekend op het Vanden Borre Life Abonnement.
“Abonnement Vanden Borre Life”,
“Abonnement” of
“Onderhoudscontract”: de algemene voorwaarden waaronder de Abonnee intekent op de Dienst en de Dienst gebruikt. “Dienst(en)”: de prestaties waarop de Abonnee recht heeft in het kader van zijn Vanden Borre Life Onderhoudscontract.
“Downgrade”: de wijziging van de formule van het Onderhoudscontract, van de formule “Onderhoud Groot elektro + TV” naar de formule “Onderhoud Groot elektro”.
“Groot Elektro”: de grote elektrische huishoudapparaten van de volgende categorieën: wasmachine, droogkast, vaatwasser, oven, kookplaat, fornuis, koelkast, diepvriezer, wijnkoelkast, inbouwmicrogolfoven en inbouw espressotoestellen (met uitsluiting van elk ander product zoals: mini-oven/convectieoven, vrijstaande microgolfoven, airconditioner, dampkap, warmhoudlade, accessoires). Exclusief voor de Vanden Borre Life Abonnees worden volautomatische koffiemachines (koffietoestellen die volgende acties allemaal zelf doen zonder externe tussenkomst: malen van bonen, aanstampen van de koffie, doorlopen van de koffie en reiniging van het toestel; en waarbij men door een druk op de knop het recept kan personaliseren) ook beschouwd als een Groot Elektro.
“Herstelbaarheidsperiode”: de periode tijdens dewelke, na afloop van de Wachttermijn, de kosten gelinkt aan het Correctief Onderhoud (de werkuren, de kosten van onderdelen en de verplaatsingskosten gedekt worden op het In Aanmerking Komend Product in geval van Materiële Panne.
“In Aanmerking Komend Product” of
“Product”: Toestel in werkende staat dat kan gebruik maken van het Onderhoudscontract Vanden Borre Life. De lijst van In Aanmerking Komende Producten wordt opgenomen in het door de Abonnee ondertekende contract.
“Interventieadres”: het adres waarop de interventies zullen worden uitgevoerd. Dit adres wordt aangegeven in het door de Abonnee ondertekende contract.
“Klantenzone Vanden Borre Life” of
“Klantenzone”: zone voor het beheer van het Vanden Borre Life Abonnement in het My Vanden Borre account op www.vandenborre.be (beheer van de Producten in Onderhoud, gepersonaliseerd advies, enz.)
“Materiële Panne” of
“Panne”: een slechte werking het Product in Onderhoud aan die veroorzaakt wordt door een elektrisch, elektronisch, elektromechanisch of mechanisch verschijnsel binnenin het product en die niet het resultaat is van een niet-conform gebruik van het Toestel in Onderhoud of van een externe oorzaak.
“Onherstelbaarheid” of
“Onherstelbaar”: in het kader van Correctief Onderhoud tijdens de Herstelbaarheidsperiode, het geval van onbeschikbaarheid van de nodige onderdelen of het geval waarin de totaalprijs van de herstelling (aan het tarief buiten garantie van Vanden Borre) hoger is dan de initiële aankoopprijs van het betreffende Product en in elk geval wanneer de prijs van de herstelling hoger is dan € 5.000. Van zodra het Product in Onderhoud onherstelbaar is verklaard of een bestek voor herstelling is geweigerd, komt het niet langer in aanmerking voor de Diensten.
“Product in Onderhoud”: In Aanmerking Komende Producten die worden onderhouden zoals aangegeven in het gepersonaliseerd advies van een Vanden Borre Life Agent of in de Klantenzone Vanden Borre Life.
“Producten gekocht in het Netwerk Fnac-Vanden Borre”: de In Aanmerking Komende Producten die werden gekocht:
- in de Vanden Borre winkels en op vandenborre.be (met uitzondering van de marketplace);
- in de Fnac winkels in België en op fnac.be (met uitzondering van de marketplace), vanaf 1 februari 2023, aangekocht na die datum.
“Televisie” of
"TV": enkel de volwaardige TV-toestellen, met uitzondering van andere beeldschermen, projectoren, …
“Upgrade”: de wijziging van de formule van het Onderhoudscontract, van de Formule “Onderhoud Groot elektro” naar de formule “Onderhoud Groot elektro + TV”.
“Vanden Borre Life Agent(s)”: het personeel dat de Diensten uitvoert (call center agents, techniekers, leveraars, enz.).
“Wachttermijn”: de termijn van 60 (zestig) dagen vanaf de ondertekening van het Onderhoudscontract of van een Upgrade, tijdens dewelke de werkuren, de kosten van onderdelen, alsook de verplaatsingskosten nog niet gedekt zijn door het Onderhoudscontract in geval van een Materiële Panne.
VANDEN BORRE LIFE: HET AANBOD
Wat is Vanden Borre Life? Vanden Borre Life is een abonnement dat Vanden Borre aanbiedt om de levensduur van Grote Elektrotoestellen en Televisies te verlengen.
Het Abonnement Vanden Borre Life biedt de Abonnee:
- een service die gericht is op de algemene goede werking van de Producten in Onderhoud (hierna "Preventief Onderhoud" genoemd). De Abonnee verbindt zich ertoe de Producten te gebruiken overeenkomstig de gebruikershandleiding en voor het doel waarvoor zij bestemd zijn
- een hersteldienst in geval van een Panne aan de Producten in Onderhoud die de Abonnee heeft onderhouden conform het persoonlijk advies van Vanden Borre (hierna genoemd "Correctief Onderhoud"). Vanden Borre staat in voor de herstelling van de Producten in Onderhoud gedurende de Herstelbaarheidsperiode. Dit omvat de diagnose per telefoon of aan huis, de verplaatsingskosten, reserveonderdelen en werkuren die desgevallend nodig zijn. De Producten in Onderhoud moeten zich bevinden op het Interventieadres zoals aangegeven op het Vanden Borre Life Onderhoudscontract.
Om de Vanden Borre Life Diensten te kunnen gebruiken, moeten de In Aanmerking Komende Producten bekend zijn bij Vanden Borre. Na inschrijving wordt de Abonnee uitgenodigd om al zijn Producten in de Klantenzone Vanden Borre Life in te voeren. Bij elke interventie zal op het Interventieadres worden nagegaan of aan de voorwaarden om in aanmerking te komen is voldaan. Voor Producten die niet bij Vanden Borre zijn gekocht, dient de Abonnee de aankoopfactuur van het Product te bewaren en voor te leggen.
Hoe werkt het Preventief Onderhoud op de In Aanmerking Komende Producten? Het Vanden Borre Life Abonnement stelt de Abonnee in staat het preventief onderhoud van zijn In Aanmerking Komende Producten uit te voeren aan de hand van gepersonaliseerd advies.
Dit advies wordt per e-mail of via de Klantenzone Vanden Borre Life meegedeeld. Indien de Abonnee deze e-mails niet wenst te ontvangen, kan de Abonnee zich afmelden door op de link in de betreffende e-mail te klikken. De Abonnee zal de voor het beheer van het contract noodzakelijke e-mails blijven ontvangen.
De Abonnee zal een jaarlijkse controle van zijn In Aanmerking Komende Producten kunnen plannen. De Abonnee zal daartoe per e-mail een uitnodiging ontvangen.
Tijdens de jaarlijkse controle, die telefonisch wordt uitgevoerd, zal de Vanden Borre Life Agent de volgende prestaties leveren:
- controle van de algemene goede werking van het Product met controle van de voornaamste elementen.
- advies over onderhoud en gebruik om de levensduur van het Product te verlengen en Pannes te voorkomen.
- het organiseren van een interventie op het Interventieadres wanneer een Panne wordt gedetecteerd.
Alle informatie over het onderhoud van de In Aanmerking Komende Producten en het maken van een afspraak vindt u in de Klantenzone Vanden Borre Life.
Hoe werkt het Correctief Onderhoud van Producten in Onderhoud (herstelling in geval van Panne en slechte werking van Producten in Onderhoud)? Voor alle Producten in Onderhoud komt Vanden Borre in geval van een Materiële Panne tijdens de Herstelbaarheidsperiode aan huis op het Interventieadres en doet al het mogelijke om de Materiële Panne binnen de in dit contract aangegeven grenzen op te lossen. Het Abonnement omvat :
- de kosten van verplaatsing en diagnose aan huis in geval van een Materiële Panne van een Product in Onderhoud dat niet werd opgelost via telefonische assistentie;
- de kosten van reserveonderdelen en werkuren om het Product in Onderhoud weer in werking te stellen in geval van een Materiële Panne na de duur van de wettelijke garanties (i) voor Producten die in het netwerk van Fnac-Vanden Borre zijn aangekocht en (ii) voor Producten die niet in het netwerk van Fnac-Vanden Borre zijn aangekocht en die reeds door Vanden Borre zijn hersteld in het kader van het Abonnement;
- de facturatie van een forfaitair bedrag voor de eerste interventie op In Aanmerking Komende Producten die niet in het Fnac-Vanden Borre Netwerk zijn aangekocht. Indien het Product bij de eerste herstelling niet kan worden hersteld, worden deze forfaitaire herstelkosten terugbetaald in de vorm van een Vanden Borre-waardebon. In geval van Onherstelbaarheid wordt geen andere vergoeding verstrekt. In geval van een nieuwe Panne aan dit Product na deze eerste herstelling worden de onderdelen en de werkuren gedekt door het Abonnement.
- de toekenning van een Vanden Borre-waardebon voor de aankoopwaarde van het Product (kortingen afgetrokken) zonder afschrijvingen, met een limiet van € 5.000, wanneer het Product in Onderhoud Onherstelbaar is en wanneer tegelijkertijd aan de volgende voorwaarden is voldaan: (i) het een Product in Onderhoud werd aangekocht in het Fnac-Vanden Borre Netwerk; (ii) de Materiële Panne deed zich voor tijdens de Herstelbaarheidsperiode.
De waardebon wordt ter beschikking gesteld na het bezoek van de technieker. De bon is 12 (twaalf) maanden geldig en kan in één of meerdere keren gebruikt worden in alle Vanden Borre winkels in België en op vandenborre.be (met uitzondering van de marketplace).
De toekenning van de waardebon heeft tot gevolg dat de eigendom van uw Product wordt overgedragen aan Vanden Borre.
De waardebon zal nooit worden toegekend in geval van omruiling of terugbetaling (in contanten of in de vorm van een waardebon) van het Product onder de wettelijke garantie.
Hoe verloopt een herstelling in het kader van het Correctief Onderhoud? Indien nodig, bijvoorbeeld als het probleem niet op afstand kan worden opgelost, zorgt de Vanden Borre Life Agent ervoor dat een technieker bij de Abonnee aan huis komt - afhankelijk van de beschikbaarheden.
Indien het Abonnement werd afgesloten in het kader van een verkoop op afstand, en indien de Abonnee een afspraak maakt tijdens de herroepingstermijn, worden de kosten van de interventie in rekening gebracht indien de Abonnee besluit zijn/haar Abonnement binnen deze herroepingstermijn te beëindigen.
Tijdens het bezoek op het Interventieadres zal de Abonnee de aankoopfactuur van het Product dienen te tonen indien het niet bij Vanden Borre werd aangekocht. Indien de aankoopfactuur niet wordt voorgelegd, komt het Product niet in aanmerking voor Correctief Onderhoud onder het Vanden Borre Life Abonnement en zijn de kosten van de interventie verschuldigd.
Buiten de Herstelbaarheidsperiode, tijdens de Wachttijd, indien het geen Materiële Panne betreft en in het algemeen wanneer niet aan de voorwaarden van het Abonnement is voldaan, gelden de tarieven en de herstellingsvoorwaarden van Vanden Borre. Na elk bezoek van de technieker wordt een interventieverslag gestuurd.
Vanden Borre blijft verantwoordelijk voor de door haar techniekers uitgevoerde werkzaamheden.
Wat zijn de verschillende formules Vanden Borre Life Onderhoud? Bij het afsluiten van het Vanden Borre Life Onderhoudscontract kan de Abonnee kiezen uit twee formules:
- Onderhoud Groot Elektro: deze eerste optie omvat In Aanmerking Komende Producten van het type Groot Elektro
- Onderhoud Groot Elektro + TV: deze tweede optie omvat In Aanmerking Komende Producten van het type Groot Elektro en TV.
Welke impact heeft Vanden Borre Life op de wettelijke garantie? Het Onderhoudscontract heeft geen gevolgen voor de rechten die de Abonnee geniet op grond van de wettelijke garantie.
Wanneer het Product niet bij Vanden Borre werd aangekocht, herinneren wij de Abonnee eraan dat Vanden Borre niet instaat voor de wettelijke garantie. De Abonnee moet contact opnemen met de verkoper van het Product voor de toepassing van de wettelijke garantie.
Wat zijn de uitsluitingen? Het Correctief Onderhoud geldt niet voor:
- In Aanmerking Komende Producten die het voorwerp uitmaken van professioneel, commercieel en/of collectief gebruik;
- In Aanmerking Komende Producten die al meer dan 90 dagen geleden in panne zijn gevallen op het moment van het ondertekenen van het Onderhoudscontract;
- In Aanmerking Komende Producten die in panne zijn gevallen vóór het ondertekenen van het Onderhoudscontract en die het voorwerp hebben uitgemaakt van een bestek voor herstelling dat door de Abonnee is geweigerd of die Onherstelbaar zijn verklaard;
- de vervanging van verbruiksartikelen en accessoires van de In Aanmerking Komende Producten (bijvoorbeeld batterijen, lampen, randapparatuur, enz…).
Tijdens de Herstelbaarheidsperiode worden onderdelen en werkuren aangerekend wanneer de Panne het gevolg is:
- van een oorzaak die los staat van het Product (bijvoorbeeld een ongeval, een schok, een blikseminslag, enz.);
- van een gebruik, een installatie of een aansluiting die niet conform is met de specificaties of voorschriften van de constructeur, van een gebruik dat schadelijk is voor de goede bewaring van het Product, van het gebruik van onaangepaste accessoires of verbruiksartikelen.
HET LEVEN VAN HET GARANTIECONTRACT
Hoe inschrijven op Vanden Borre Life? De inschrijving op Vanden Borre Life voor alle formules kan:
- In de Vanden Borre winkels
- Op de website van Vanden Borre www.vandenborre.be
- Per telefoon 02 334 00 00
- In de Fnac winkels in België vanaf 1 februari 2023.
De Abonnee moet een My Vanden Borre account hebben. Indien de Abonnee geen account heeft, zal er automatisch een account aangemaakt worden bij de ondertekening.
Kan de Abonnee een herroepingsrecht uitoefenen? Indien het Onderhoudscontract of de Upgrade wordt afgesloten in de winkel heeft de Abonnee geen herroepingsrecht.
Indien het Onderhoudscontract of de Upgrade is aangegaan per telefoon of via internet beschikt de Abonnee over een herroepingsrecht van 14 (veertien) dagen te rekenen vanaf de inschrijving op het Onderhoudscontract of de Upgrade. Om het herroepingsrecht uit te oefenen kan de Abonnee een e-mail sturen naar het e-mailadres service@vandenborre.be of telefonisch contact opnemen met Vanden Borre op het nummer 02 334 00 00. Indien al een interventie is uitgevoerd op vraag van de Abonnee, zijn de kosten verbonden met aan deze interventie verschuldigd tenzij ze gedekt zijn door een andere wettelijke of commerciële garantie.
Wat is de duur van het Abonnement? Het Onderhoudscontract is een contract van onbepaalde duur met een initiële looptijd van 12 (twaalf) maanden te rekenen vanaf de onderschrijving ervan. Na deze periode kan het Contract op ieder moment, gemakkelijk en kosteloos worden opgezegd. Elke begonnen maand wordt als een volle maand beschouwd.
Een Wachttermijn van 60 (zestig) dagen is van toepassing:
- vanaf de ondertekening van een Vanden Borre Life Onderhoudscontract, voor alle In Aanmerking Komende Producten,
- vanaf de ondertekening van een Upgrade, enkel voor TV-toestellen.
Wat is de prijs van het Abonnement? De prijs van het Abonnement zal maandelijks worden geïnd en wordt vermeld in het door de Abonnee ondertekende contract. Deze blijft onveranderd gedurende de initiële looptijd van 12 (twaalf) maanden.
De prijs kan nadien wijzigen, de Abonnee wordt hierover geïnformeerd voor de inwerkingtreding van deze nieuwe prijs. De Abonnee heeft de mogelijkheid om het Onderhoudscontract op te zeggen als hij deze prijsverhoging niet aanvaardt, door toepassing van de opzegprocedure (zie paragraaf “Beëindiging van het Onderhoudscontract?”)
Voor In Aanmerking Komende Producten die elders dan in het Fnac-Vanden Borre Netwerk zijn aangekocht, wordt voor elk In Aanmerking Komend Product een vaste forfaitaire vergoeding aan de Abonnee in rekening gebracht bovenop het Abonnement, bij de eerste interventie voor dit In Aanmerking Komende Product. Het bedrag van deze vergoeding is het bedrag dat geldt op de dag van de interventie op het Product. Indien het Product tijdens het eerste interventiedossier niet kan worden hersteld, wordt de forfaitaire vergoeding terugbetaald in de vorm van een waardebon.
Kan ik mijn formule aanpassen? Upgrade De Abonnee met een Vanden Borre Life “Onderhoud Groot elektro” kan op elk ogenblik zijn formule wijzigen door over te schakelen naar het aanbod “Onderhoud Groot elektro + TV”, zelfs tijdens de initiële looptijd. Deze wijziging, ook “Upgrade” genoemd, kan uitgevoerd worden, ook al werd er in het verleden een “Downgrade” of een interventie uitgevoerd. Je kan deze wijziging uitvoeren in de winkels van Vanden Borre en de winkels van Fnac in België en door onze klantendienst te contacteren op het nummer 02 334 00 00 of per mail naar het adres service@vandenborre.be.
De Abonnee zal vervolgens de Algemene Voorwaarden die op de dag van de wijziging van toepassing zijn, moeten aanvaarden en een nieuw contract moeten ondertekenen, waarop een nieuwe initiële looptijd van 12 (twaalf) maanden van toepassing is. Voor Televisies start een Wachttermijn van 60 (zestig) dagen vanaf de ondertekening van de Upgrade. Voor Groot Elektro blijft de einddatum van de Wachttermijn van het oorspronkelijke Onderhoudscontract gelden.
Downgrade De Abonnee met een Vanden Borre Life “Onderhoud Groot elektro +TV” kan, na de initiële looptijd, de formule wijzigen door over te schakelen naar het aanbod “Onderhoud Groot elektro”. Deze wijziging, ook “Downgrade” genoemd, kan enkel uitgevoerd worden door onze klantendienst te contacteren op het nummer 02 334 00 00 of per mail naar het adres service@vandenborre.be.
Wijze van betaling Het bedrag van het Onderhoudscontract zal maandelijks worden geïnd via bankdomiciliëring.
Voor de inning van de betalingen werkt Vanden Borre samen met SlimPay NV, als betaaldienstverlener. Samen met het Vanden Borre Life Onderhoudscontract ondertekent de Abonnee een SEPA-domiciliëringsmandaat. Door dit mandaat geeft de Abonnee SlimPay NV de toelating om het bedrag dat maandelijks moet worden betaald voor de Dienst Vanden Borre Life te debiteren van diens rekening, en dit voor de hele duur van het Onderhoudscontract.
Wijziging van gegevens De Abonnee is als enige verantwoordelijk voor de informatie die verschaft wordt aan Vanden Borre. Hij moet Vanden Borre onmiddellijk op de hoogte brengen van elke wijziging van de meegedeelde gegevens. Daartoe kan de Abonnee Vanden Borre ook contacteren via e-mail op volgend e-mailadres: service@vandenborre.be of via telefoon op het nummer 02 334 00 00.
Beëindiging van het Onderhoudscontract? Door de Abonnee Na de initiële periode van 12 (twaalf) maanden kan het Onderhoudscontract op elk moment worden opgezegd. Elk verzoek tot opzegging van een Onderhoudscontract moet schriftelijk gebeuren. De Abonnee kan een e-mail sturen naar het e-mailadres service@vandenborre.be
In deze e-mail moet de Abonnee het nummer van zijn Onderhoudscontract duidelijk vermelden. Het verzoek moet uiterlijk 20 dagen voor de maandelijkse vervaldag van het Onderhoudscontract bij Vanden Borre toekomen opdat dit zou kunnen worden stopgezet op het einde van de lopende periode. Na deze termijn is een bijkomende maand verschuldigd. In dat geval zal het Onderhoudscontract op het einde van die maand ten einde lopen. De einddatum van het Onderhoudscontract zal altijd per e-mail worden bevestigd. De betalingsverplichtingen blijven van toepassing tot de effectieve einddatum van het Abonnement
Door Vanden Borre Vanden Borre behoudt zich het recht voor het Garantiecontract zonder vooropzeg te beëindigen:
- in geval van niet-betaling van de verschuldigde maandelijkse bedragen ondanks 2 aanmaningen;
- in geval van misbruik of gebruik in strijd met de voorwaarden van de Dienst.
Achterstallige betalingen blijven verschuldigd.
Vanden Borre kan eveneens het Onderhoudscontract op een bepaald moment opzeggen. In dergelijke situatie (behalve in geval van overmacht) zal een vooropzeg van 1 maand worden gerespecteerd.
Gevolg van de opzegging van het Onderhoudscontract Vanaf de dag volgend op de einddatum van het Onderhoudscontract zal de Abonnee geen beroep meer kunnen doen op de Dienst.
Kan ik mijn Onderhoudscontract overdragen? Het Onderhoudscontract is een contract dat intuitu personæ is afgesloten; het kan het dus niet geheel of gedeeltelijk, gratis of tegen vergoeding, worden overdragen.
Kan mijn Onderhoudscontract gewijzigd worden door Vanden Borre? Vanden Borre behoudt zich het recht voor om de inhoud van de Dienst te laten evolueren, evenals het bedrag van het maandelijks abonnement. In geval van een substantiële wijziging van het Onderhoudscontract door Vanden Borre zal de Abonnee per e-mail op de hoogte worden gehouden, 3 (drie) maanden vóór de toepassing van deze wijziging en zal dan het Onderhoudscontract kosteloos kunnen opzeggen. De resterende maandelijkse bedragen zijn dan niet verschuldigd. Bij gebrek aan opzegging, loopt het Onderhoudscontract verder aan de gewijzigde voorwaarden.
Verbintenissen Verbintenissen van de Abonnee Bij het ondertekenen van het Onderhoudscontract verbindt de Abonnee zich ertoe om:
- de maandelijkse prijs van het Vanden Borre Life Onderhoudscontract te betalen,
- Vanden Borre correct op de hoogte te brengen van zijn contactgegevens, en van elke wijziging in die informatie; in het bijzonder de gegevens die nodig zijn voor de maandelijkse betaling van het Onderhoudscontract,
- de Diensten van Vanden Borre Life als goede huisvader te gebruiken, in overeenstemming met alle wetten en reglementeringen,
- de Diensten van Vanden Borre Life uitsluitend te gebruiken voor persoonlijk gebruik binnen de familiekring. Elk commercieel, professioneel of collectief gebruik (buiten de familiekring) is uitgesloten.
De niet-naleving van deze verplichtingen brengt de opschorting mee van de uitvoering van de Dienst door Vanden Borre.
Verbintenissen van Vanden Borre Vanden Borre verbindt er zich toe de Dienst te verlenen zoals beschreven in dit Contract, behalve in de gevallen waarin het Contract is opgeschort wegens de niet-naleving door de Abonnee van één van zijn verplichtingen.
JOUW PERSOONSGEGEVENS
De persoonsgegevens die worden verzameld in het kader van dit Onderhoudscontract zullen worden geregistreerd in de bestanden van Fnac Vanden Borre NV, Slesbroekstraat 101, 1600 Sint-Pieters-Leeuw. Deze gegevens zullen worden verwerkt door Fnac Vanden Borre om het Abonnement te beheren en het Onderhoudscontract Vanden Borre Life uit te voeren. In dit kader kunnen persoonsgegevens overgedragen worden aan Fnac Belgium en aan onderaannemers. Als Abonnee ontvang je e-mails in verband met het beheer van je contract en mails met gebruiks- en onderhoudsadvies. Voor dit laatste type mails kan je je uitschrijven. Abonnees die hun Onderhoudscontract in de winkels of op de website van Vanden Borre hebben afgesloten, ontvangen ook informatie over andere aanbiedingen van Vanden Borre, waarvoor zij zich steeds kunnen uitschrijven. Je kan jouw gegevens en voorkeuren raadplegen en wijzigen via de Klantenzone Vanden Borre Life. Je kan steeds jouw rechten uitoefenen (toegang, wijziging, verwijdering, verzet, beperking en desgevallend overdracht. Daartoe kan je schriftelijk contact opnemen met de DPO op het volgende adres: Fnac Vanden Borre NV, Slesbroekstraat 101, 1600 Sint-Pieters-Leeuw of per e-mail op het adres privacy@vandenborre.be (wet van 30 juli 2018). De vertrouwelijkheidsverklaring van Fnac Vanden Borre is beschikbaar in de winkel en op www.vandenborre.be/privacy.
De persoonsgegevens van de Abonnee worden doorgegeven aan SlimPay SA, die optreedt als betaaldienstverlener voor rekening van Vanden Borre en die ze zal kunnen gebruiken om de betaling van het Onderhoudscontract via domiciliëring te laten verlopen.
TOEPASSELIJK RECHT
Het Belgische recht is van toepassing op het Onderhoudscontract Vanden Borre Life. Enkel de Belgische rechtbanken zijn bevoegd.
DE KLANTENDIENST
Indien de Abonnee vragen heeft met betrekking tot de Dienst, kan hij:
- de hulppagina’s in de Klantenzone Vanden Borre Life raadplegen
- een e-mail sturen naar het e-mailadres service@vandenborre.be
- contact opnemen met Vanden Borre op het nummer 02/334.00.00.
Voor een eventuele klacht kan de Abonnee contact opnemen met onze consumentendienst, per e-mail op het adres consumer@vandenborre.be of telefonisch op het nummer 02/334.00.01. Niet tevreden ondanks onze inspanningen? Dan kan men terecht bij de onafhankelijke diensten van de Ombudsman voor de Handel, www.ombudsmanvoordehandel.be.
Voorwaarden geldig vanaf 14 december 2022.