Algemene voorwaarden van het Digital Service Pack
Deze Algemene Voorwaarden maken integraal deel uit van je Digital Service Pack-contract, afgesloten met
Fnac Vanden Borre nv
Slesbroekstraat 101, 1600 Sint-Pieters-Leeuw
BTW BE 0412.723.419 - RPR Brussel
Tel. 02/334.00.00 - service@vandenborre.be
1. Definities
In het kader van dit contract wordt verstaan onder 'Multimediatoestel': laptop (met uitzondering van Chromebook), desktop, multimedia tablet en smartphone.
"My Security-Applicatie": Applicatie geleverd in samenwerking met F-Secure, te downloaden door jou om gebruik te kunnen maken van de volgende diensten: Anti-virus, VPN, Scam Protection, Identity Theft Protection, My Key, Banking Protection, Parental Control en Gaming Mode.
2. Voor wie is het Digital Service Pack bedoeld?
Het Digital Service Pack is uitsluitend bedoeld voor particulieren, voor persoonlijk gebruik binnen het gezin. Het kan niet onderschreven worden door zakelijke klanten, noch voor commercieel, professioneel of collectief gebruik (buiten de familiekring).
3. Hoe sluit je een Digital Service Pack af?
Je kan een Digital Service Pack afsluiten in een van onze Vanden Borre- of Fnac-winkels. Na het opmaken en ondertekenen van het contract bevestigt de betaling in de winkel van de eerste periode (1 jaar of 1 maand) van het Pack je inschrijving voor de dienst.
4. Wat zijn de gebruiksvoorwaarden voor het Digital Service Pack?
We nodigen je uit om vooraf te controleren of je voldoet aan de voorwaarden om gebruik te kunnen maken van de functionaliteiten van het Digital Service Pack. Je moet een My Vanden Borre-account hebben om een Digital Service Pack af te sluiten. Als je nog geen account hebt, wordt deze aangemaakt bij de inschrijving. Je vindt de minimale technische vereisten waaraan je toestellen moeten voldoen in de bijlage.
Onze verkopers en de experts van de Vanden Borre Helpdesk staan tot jouw beschikking om al jouw vragen te beantwoorden. Zodra jouw inschrijving is voltooid, hoef je alleen nog maar jouw Pack te activeren, te downloaden en te installeren op elk van jouw Multimediatoestellen (zie 'Activatie en installatie van het Digital Service Pack').
5. Beschrijving van het Digital Service Pack
Het Digital Service Pack bestaat uit een reeks diensten voor Multimediatoestellen.
De volgende diensten zijn inbegrepen in het Digital Service Pack:
Bescherming van je toestellenAntivirus Met de antivirussoftware kan je tot 10 Multimediatoestellen en jouw persoonlijke gegevens beschermen tegen gevaarlijke applicaties, malware, virussen en andere online bedreigingen.
VPN De VPN versleutelt jouw verbinding en verbergt jouw echte IP-adres op de webpagina's die je bezoekt. De trackingbescherming voorkomt dat adverteerders jouw onlineactiviteiten volgen en geld verdienen ten koste van jouw privacy.
Je kan ook een virtuele locatie naar keuze selecteren uit meer dan 20 landen om geografische beperkingen te omzeilen en online anoniem te blijven. Geniet van een betrouwbare en snelle verbinding thuis of onderweg.
Beveiliging van je gegevensScam Protection De Scam Protection-oplossing biedt bescherming en een waarschuwingsdienst tegen scams op de volgende gebieden:
- Automatische WiFi-bescherming beschermt jouw gegevens tegen hackers en andere spionnen op openbare WiFi-netwerken. De beschermingsstatistieken geven het volume van beschermd verkeer en het aantal geblokkeerde sites en trackingpogingen weer.
- Bij ontvangst van verdachte SMS-berichten voegt Scam Protection deze toe aan een junkmap.
- De functie voor veilig winkelen helpt je frauduleuze verkoopsites te onderscheiden door pictogrammen toe te wijzen om de betrouwbaarheid van de verkoopsites aan te geven. Vermijd onveilige sites en wees voorzichtig met sites die als onbekend worden gemarkeerd, vooral als je denkt dat je op de site van een bekend merk surft.
Identity Theft Protection Identity Theft Protection stelt je in staat om verschillende soorten informatie te beschermen. Je kan de volgende soorten persoonlijke informatie monitoren: rijksregisternummer, creditcardnummer, telefoonnummer, bankrekeningnummer (IBAN), paspoortnummer, rijbewijsnummer en gebruikersnaam/pseudoniem.
Dankzij een combinatie van artificiële intelligentie en Dark Web-surveillance waarschuwt de applicatie je als de gemonitorde gegevens op het internet zijn gelekt en geeft het je gepersonaliseerd advies om dit te verhelpen.
My Key My Key is een wachtwoordbeheerder waarmee je veilige wachtwoorden kunt maken voor elk van jouw accounts en deze kunt opslaan op één platform. Er is geen limiet aan het aantal wachtwoorden en ze kunnen worden gesynchroniseerd op alle toestellen waarop de oplossing is geïnstalleerd, tot een maximum van 10 Multimediatoestellen.
Het is noodzakelijk om een hoofdwachtwoord aan te maken. De wachtwoorden die in de applicatie zijn aangemaakt, zijn versleuteld, alleen de gebruiker met het hoofdwachtwoord kan de tekens van zijn wachtwoorden zien.
Banking Protection Banking Protection voorkomt onbetrouwbare netwerkverbindingen tijdens de online banksessie. Banking Protection blokkeert ook het gebruik van remote access tools tijdens een banksessie.
Ondersteuning voor je MultimediatoestellenAssistance Helpdesk Met deze dienst kan je gedurende de looptijd van jouw abonnement contact opnemen met de Vanden Borre-multimediahelpdesk voor telefonische hulp bij problemen of vragen tijdens de installatie en het gebruik van jouw Multimediatoestellen en hun randapparatuur.
Deze dienst is bereikbaar via het nummer 02/334.00.00 van maandag tot vrijdag van 8.00 tot 18.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 18.00 uur (normaal telefoontarief). In sommige gevallen kunnen onze helpdeskmedewerkers je effectiever helpen door op afstand de controle over jouw apparaat over te nemen. Deze handeling vindt alleen plaats na jouw formele toestemming.
Parental Control De dienst Ouderlijk Toezicht stelt je in staat om voor de Multimediatoestellen van jouw kinderen:
- Toegang tot ongepaste websites te blokkeren.
- De toegang tot bepaalde applicaties te blokkeren op smartphone en tablet.
We vestigen jouw aandacht op het feit dat:
- Je vooraf ouderlijk toezicht moet activeren in de configuratiemenu's van de My Security-Applicatie.
- Dit systeem geen absolute garantie biedt voor niet-toegang tot sites met potentieel gevaarlijke inhoud en slechts aanvullende bescherming biedt voor minderjarigen, waarbij je wordt uitgenodigd om passende toezichtmaatregelen te nemen.
Gaming mode
De Gaming Mode biedt videogame-liefhebbers op pc een soepelere en veiligere ervaring. Het pauzeert automatisch alle processen die niet essentieel zijn voor de werking van het toestel voor een optimale game-sessie. De Gaming Mode wordt automatisch geactiveerd op pc of desktop als je de My Security-Applicatie hebt geïnstalleerd. Je hoeft deze niet expliciet te activeren.
Microsoft 365 Family
Wanneer je je hebt ingeschreven voor het Digital Service Pack Start 365 Family of Digital Service Pack Care 365 Family, heb je toegang tot het Microsoft 365 pakket, met de Office toepassingen voor Windows- of Mac-besturingssystemen. Het is noodzakelijk om een persoonlijk Microsoft-account aan te maken om toegang te krijgen tot de verschillende applicaties van Microsoft 365. Je kan het abonnement delen met maximaal 6 (zes) gebruikers van jouw huishouden via jouw account https://account.microsoft.com/. Elk gezinslid met wie je jouw abonnement deelt, kan Microsoft 365 op al zijn of haar toestellen installeren en zich tegelijkertijd op vijf toestellen aanmelden.
De Microsoft 365 Family tools bieden je:
Word: complete tekstverwerkingssoftware;
Excel: spreadsheetsoftware die ondersteuning biedt voor rekenhulpmiddelen, grafische hulpmiddelen, draaitabellen en macro-programmeertalen;
PowerPoint: presentatiesoftware;
OneNote: vrijvormig notitieprogramma;
Outlook: e-mailprogramma (adresboek, agenda, takenbeheer);
Access: databasebeheersysteem (alleen op pc);
Publisher: desktop publishing software, die nieuwsbrieven, visitekaartjes, flyers, wenskaarten of ansichtkaarten maakt (alleen op pc);
Editor: geavanceerde spelling-, grammatica- en schrijfhulp;
Clipchamp: videobewerker;
OneDrive: online opslagruimte in de cloud; Skype of Teams: instant messaging, audio- en videogesprekken, vergaderingen.
Reparatie van je multimediatoestel
Care
Je kan deze dienst toevoegen bij de aankoop van een nieuw multimediatoestel. Je geniet dan van een derde jaar garantie en de volgende voordelen en diensten:
- Jouw toestel wordt gerepareerd door een Vanden Borre-technicus of opgehaald en teruggebracht door een koerier, bij je thuis of op een adres naar keuze in België,
- Jouw reparatiedossier wordt binnen 10 dagen behandeld. Als jouw apparaat niet thuis wordt gerepareerd, begint deze periode op de dag van het ophalen van jouw defecte toestel. Deze periode eindigt zodra we voor het eerst contact met je opnemen om de levering van jouw herstelde toestel te regelen of om je een mogelijke oplossing voor te stellen,
- Je ontvangt een vervangtoestel (laptop, tablet of smartphone) bij het ophalen van het toestel.
De garantie wordt verlengd zolang jouw abonnement op het Digital Service Pack voortduurt, en tot maximaal 3 jaar na de levering van je toestel. In geval van vervanging of terugbetaling van het toestel tijdens het derde garantiejaar, wordt een afschrijving van 40% toegepast op de aankoopprijs van het toestel, om rekening te houden met het gebruik dat je al van het apparaat hebt gemaakt sinds de aankoop.
Deze dienst vereist een voorafgaande telefonische diagnose door onze multimedia helpdesk en is alleen geldig als wordt vastgesteld dat de storing onder de garantie valt (zie onze Algemene verkoopvoorwaarden op de achterkant van de factuur van jouw toestel). Als tijdens het telefoongesprek of tijdens de reparatie wordt vastgesteld dat de storing niet onder de garantie valt, is de Care-service niet meer van toepassing.
Het Digital Service Pack heeft geen invloed op de rechten die je geniet in het kader van de wettelijke garantie.
6. Digital Service Pack – de opties
Optie 'My Security' (voor 10 extra toestellen):
Met deze dienst kan je de beveiligingssoftware en andere functies van de My Security-Applicatie installeren op 10 extra toestellen binnen het gezin. Deze optie kan, tegen een maandelijkse meerprijs, worden toegevoegd aan een Digital Service Pack Start, Start 365 Family, Care of Care 365 Family.
Optie 'Care' (voor één extra toestel):
Bij de aankoop van een nieuw multimediatoestel kan je een optie 'Care' toevoegen om te genieten van een premium service voor dit extra toestel, en dit gedurende 3 jaar na aankoop. Deze optie kan, tegen een meerprijs, worden toegevoegd aan een Digital Service Pack Care en Care 365 Family. Sommige toestellen zijn uitgesloten van deze dienst – voor meer informatie kan je terecht bij de verkoper.
7. Duur van het Digital Service Pack
De duur van een abonnement hangt af van de betaalmethode:
Digital Service Pack, maandelijkse betaling:
De maandelijkse abonnementsformule verbindt je voor de periode van een jaar vanaf de datum van inschrijving voor de dienst en wordt daarna automatisch van maand tot maand verlengd, en dit voor een onbeperkte duur.
Het abonnement kan na de minimumduur van een jaar op elk moment worden opgezegd, met inachtneming van de hieronder vermelde formaliteiten (zie Beëindiging van het abonnement).
Digital Service Pack, vooruitbetaald voor één jaar:
De dienst is actief voor een periode van één jaar, te rekenen vanaf de dag van inschrijving. Voor de vervaldatum sturen wij je een e-mail waarmee je de dienst kunt verlengen.
Als je jouw Digital Service Pack niet wilt verlengen, eindigt de dienst automatisch na 1 jaar.
8. Prijs
De prijs hangt af van het gekozen Digital Service Pack en de eventuele opties. De geldende prijs bij inschrijving op het pack wordt vermeld in jouw contract. Elke toevoeging of verwijdering van opties wijzigt het verschuldigde maandbedrag. Prijsaanpassingen zijn altijd mogelijk (zie hieronder Wijziging van het contract). De prijs is verschuldigd, ongeacht het gebruik dat je maakt van de diensten van het Digital Service Pack, en is niet terugbetaalbaar.
9. Betaalmethode
Digital Service Pack, maandelijkse betaling (alle soorten packs)
Je betaalt het eerste maandbedrag in de winkel. Vervolgens wordt het maandelijkse te betalen bedrag geïnd via domiciliëring. Voor de inning van betalingen werkt Vanden Borre samen met Slimpay nv, als betalingsdienstaanbieder. Tegelijk met jouw Digital Service Pack-contract onderteken je een SEPA-domiciliëringsmandaat. Met dit mandaat machtig je SlimPay nv om het maandelijkse te betalen bedrag voor jouw Digital Service Pack van jouw rekening af te schrijven gedurende de looptijd van het abonnement. Je ontvangt geen domiciliëringsbericht, deze clausule geldt als voorafgaande kennisgeving. Elke wijziging van jouw gegevens met betrekking tot het domiciliëringsmandaat moet zo snel mogelijk worden doorgegeven. Je kan contact opnemen met onze medewerkers via telefoon op 02/334.00.00 of via e-mail op service@vandenborre.be.
Digital Service Pack, vooruitbetaald voor één jaar
Voor het Digital Service Pack Start kan je ook kiezen om jaarlijks vooruit te betalen. Het eerste jaar wordt in de winkel betaald bij inschrijving. Vervolgens kan je de dienst jaarlijks verlengen via een bankbetaling. Je ontvangt hiertoe een uitnodiging via mail voor afloop van het lopende jaar.
10. Activatie en installatie van het Digital Service Pack
Hoe activeer ik het Digital Service Pack Na bevestiging van de inschrijving ontvang je een e-mail van Vanden Borre met instructies om de diensten van My Security en Microsoft 365 Family (als je hebt gekozen voor een formule met Microsoft 365 Family) te activeren:
- Om My Security te activeren: ga naar jouw My Vanden Borre-account en klik op de knop om My Security te activeren. Je ontvangt een nieuwe e-mail van Vanden Borre My Security (vandenborre@f-secure.com) met jouw inloggegevens. Met deze inloggegevens kan je inloggen in de My Vanden Borre-omgeving en de installatie voltooien (zie 'Hoe installeer ik het Digital Service Pack?').
- Om Microsoft 365 Family te activeren: ga naar jouw My Vanden Borre-account en klik op de knop om Microsoft 365 Family te activeren. Je ontvangt een nieuwe e-mail van Vanden Borre met de activatiecode om jouw Microsoft 365 op de Microsoft-website te activeren.
Hoe installeer ik het Digital Service Pack?
- Om My Security te installeren op een multimediatoestel: in de My Vanden Borre-omgeving, in het tabblad My Digital Service Pack, kan je jouw 10 licenties beheren. Elke eindgebruiker moet de licentievoorwaarden goedkeuren tijdens de installatie van de beveiligingssoftware. Door op het plusteken te klikken kan je één van jouw toestellen, een toestel van een kind of een ander gezinslid naar keuze toevoegen. De beschikbare functies zijn afhankelijk van het profiel van de toegevoegde persoon. My Security kan worden geïnstalleerd op de volgende besturingssystemen: Windows PC, MAC, Android en iOS. F-Secure kan geen absolute bescherming tegen alle malware garanderen. We raden je daarom aan altijd de bron van elke download te controleren voordat je deze uitvoert.
- Om Microsoft 365 Family te installeren: ga naar jouw Microsoft-account en volg de verschillende installatiestappen om de gebruikers en toestellen per gebruiker te configureren.
11. Beëindiging van het abonnement
Je besluit om je abonnement op te zeggen of een optie te verwijderen (alleen voor het Digital Service Pack, maandelijkse betaling). Zie 'Duur van het Digital Service Pack'. Elke aanvraag tot beëindiging van een maandelijks abonnement of verwijdering van een optie moet schriftelijk worden ingediend. Je kan een e-mail sturen naar
service@vandenborre.be of een brief naar het postadres:
Vanden Borre Digital Service Pack,
Slesbroekstraat 101, 1600 Sint-Pieters-Leeuw.
Vermeld duidelijk je abonnementsnummer.
Je aanvraag moet ons uiterlijk 20 dagen voor de maandelijkse betaaldatum bereiken, opdat het abonnement aan het einde van de lopende periode kan worden beëindigd. Na deze termijn wordt een afschrijving via domiciliëring uitgevoerd voor een extra maand. In dat geval eindigt jouw abonnement aan het einde van die maand. De einddatum van je Digital Service Pack wordt per e-mail bevestigd.
Vanden Borre besluit om jouw abonnement op te zeggen of een optie te verwijderen Vanden Borre behoudt zich het recht voor om jouw abonnement via schriftelijke kennisgeving te beëindigen: in geval van niet-betaling van de verschuldigde maandelijkse bedragen, in geval van misbruik of gebruik in strijd met de voorwaarden van de diensten en software. Achterstallige betalingen blijven verschuldigd. Vanden Borre kan je abonnement of een optie ook op elk moment beëindigen. In een dergelijke situatie (behalve in geval van overmacht) wordt een opzegtermijn van 1 maand in acht genomen. Bedragen die je eventueel hebt betaald voor de periode na deze opzegtermijn worden terugbetaald.
Gevolgen van de beëindiging van een abonnement en de verwijdering van een optie Vanaf de dag na de einddatum van jouw abonnement kan je geen gebruik meer maken van de diensten van het Digital Service Pack. Als je jouw Digital Service Pack wilt beëindigen, raden wij je ten zeerste aan om de stopzetting van de diensten te anticiperen en de nodige maatregelen te nemen om andere oplossingen voor de bescherming van je apparatuur, back-up en delen van je gegevens en ouderlijk toezicht in te stellen.
12. Verantwoordelijkheden van de klant
Door een Digital Service Pack te nemen, verbind je je ertoe:
- de prijs van het Digital Service Pack te betalen, volgens de door jou gekozen betaalmethode,
- ons correct te informeren over jouw contactgegevens, en over elke wijziging van deze informatie; in het bijzonder de gegevens die nodig zijn voor de maandelijkse betaling van jouw abonnement,
- de diensten van het Digital Service Pack als een goede huisvader te gebruiken, in overeenstemming met de geldende voorwaarden,
- de licentieovereenkomst van onze partners F-Secure en Microsoft te accepteren en na te leven bij de installatie en het gebruik van de diensten,
- de diensten van het Digital Service Pack uitsluitend voor persoonlijk gebruik binnen het gezin te gebruiken. Elk commercieel, professioneel of collectief gebruik (buiten de familiekring) is uitgesloten.
Het naleven van deze verplichtingen is de voorwaarde voor de uitvoering van de diensten van het Digital Service Pack door Vanden Borre.
We raden je ook aan om regelmatig back-ups te maken van jouw gegevens, software en andere informatie die op jouw multimediatoestel zijn opgeslagen, om eventuele problemen te voorkomen.
Je moet in ieder geval een back-up maken van jouw gegevens voordat jouw toestel in herstelling gaat, om verlies van informatie te voorkomen.
13. Verantwoordelijkheden van Vanden Borre
Vanden Borre verbindt zich ertoe de bovengenoemde diensten van het Digital Service Pack te leveren.
De My Security-Applicatie wordt geleverd in samenwerking met F-Secure, een van de wereldleiders op het gebied van IT-beveiliging. Ondanks alle genomen voorzorgsmaatregelen kan een totale en absolute bescherming tegen alle virussen en andere online bedreigingen niet worden gegarandeerd.
Noch Vanden Borre, noch F-Secure kunnen aansprakelijk worden gesteld voor het verlies van bestanden, gegevens of software als gevolg van bijvoorbeeld een storing of een virus, noch voor schade veroorzaakt door illegaal verkregen software, noch voor schade als gevolg van de wijziging van programma's of gegevens, of een defect in andere software dan de beveiligingssoftware van de My Security-Applicatie.
14. Wijziging van het contract
Vanden Borre behoudt zich het recht voor om wijzigingen aan te brengen in de voorwaarden van het contract, de inhoud van de diensten en de prijs van het Digital Service Pack en de opties.
Je wordt per e-mail op de hoogte gehouden van elke wijziging, en dit minstens 1 maand voor de inwerkingtreding van de wijziging.
Als je de aangekondigde wijziging niet goedkeurt, kan je jouw abonnement opzeggen, zoals hierboven beschreven. Zie Beëindiging van het abonnement. Behoudens opzegging gaan wij ervan uit dat je de wijzigingen hebt aanvaard.
15. Technische evoluties van het Digital Services Pack
Je wordt geïnformeerd dat technische evoluties kunnen worden doorgevoerd in het Digital Services Pack om de kwaliteit te verbeteren, zoals wijzigingen, vervangingen of automatische updates van de software. Deze evoluties kunnen leiden tot tijdelijke onbeschikbaarheid van de diensten. In het geval van een langdurige onderbreking, zullen wij je van tevoren informeren met een redelijke kennisgeving.
16. Persoonlijke gegevens
De persoonlijke gegevens die in het kader van dit abonnement worden verzameld, worden opgeslagen in de bestanden van Fnac Vanden Borre nv, Slesbroekstraat 101, 1600 Sint-Pieters-Leeuw. Wij verbinden ons ertoe deze gegevens uitsluitend te gebruiken voor het beheer van de dienst na verkoop en om je informatie te verstrekken.
Je kan je gegevens raadplegen en wijzigen en je kan weigeren dat jouw gegevens worden gebruikt om je informatie te verstrekken.
Om dit te doen, dien je een schriftelijk verzoek in te dienen op het volgende adres: Fnac Vanden Borre nv, Slesbroekstraat 101, 1600 Sint-Pieters-Leeuw of per e-mail naar
privacy@vandenborre.be.
Je persoonlijke gegevens worden gedeeld met F-Secure voor het beheer van de beveiligingssoftware en overgedragen aan SlimPay, die optreedt als betalingsdienstaanbieder namens Fnac Vanden Borre, en die deze gegevens kan gebruiken om de betaling van je abonnement via domiciliëring te beheren. Het privacybeleid van Slimpay vind je hier:
https://www.slimpay.com/privacybeleid/
17. Toepasselijk recht
Het Belgische recht is van toepassing. Alleen de Belgische rechtbanken zijn bevoegd.
18. Andere vragen
Als je andere vragen hebt over het Digital Service Pack:
- Raadpleeg de hulppagina's in de Digital Service Pack-ruimte van je My Vanden Borre-account.
- Stuur een e-mail naar service@vandenborre.be.
- Neem contact op met onze medewerkers op 02/334.00.00.
19. Consumentendienst
Als je ondanks al onze inspanningen niet tevreden bent met de diensten, kan je contact opnemen met onze consumentenservice via e-mail op
consumer@vandenborre.be of telefonisch op 02/334.00.00.