Veelgestelde vragen
In de winkels aanvaarden we de elektronische koopkrachtpremie van Sodexo, Monizze en Edenred voor ecologische toestellen en diensten. En je kan de premie ook gebruiken bij een bestelling via Click&Collect die je in de winkel afhaalt en afrekent.
Kocht je het product al? Vraag dan een terugbetaling aan binnen de 30 dagen na ontvangst van je product.
Meld je aan in je My Vanden Borre-account en ga naar 'Mijn terugbetalingen'. Of vraag een terugbetaling aan via een formulier in één van onze winkels.
Heb je het toestel nog niet gekocht?
Aankoop in de winkel: neem een schriftelijk bewijs van de lagere prijs mee naar de winkel. Onze verkopers kijken de voorwaarden na en passen de prijs eventueel onmiddellijk aan.
Aankoop online: stuur een mail met het bewijs van de lagere prijs naar webshop@vandenborre.be nadat je je bestelling hebt geplaatst.
Onze medewerkers kijken de voorwaarden na en houden je op de hoogte.
Je geniet 2 jaar van de wettelijke waarborg op je toestel. Afhankelijk van het toestel kan je de waarborg uitbreiden, bijvoorbeeld met de Smart Repair garantie, het Vanden Borre life-abonnement of de Service Plus Garantie.
Gaat het om een groot elektrotoestel of een tv? Bel ons op het nummer 02/334.00.00 (optie 3).
Hou alvast je bestelbonnummer en het serienummer van je toestel bij de hand. Gaat het over een klein elektrotoestel of een multimediatoestel? Breng je toestel dan binnen in één van onze winkels.
- Aankopen online of telefonisch: vanaf de dag van de levering heb je 14 dagen tijd om ons te verwittigen dat je afstand wil doen van je aankoop. Bekijk hier de retourprocedure.
- Aankopen in de winkel: als je je aankoop in een winkel gedaan hebt, kan je je toestel jammer genoeg niet terugbrengen. De bedenktermijn van 14 dagen is hier niet van toepassing.
Ga naar je My Vanden Borre-account . In de tab 'Mijn bestellingen' zijn je facturen en waarborgbewijzen altijd digitaal beschikbaar. Je aankopen worden via je e-mailadres automatisch geregistreerd in je account. Vind je je factuur daar niet terug? Stuur een mail met je naam en adres naar accounting@vandenborre.be.
Onze klantendienst behandelt je aanvraag zo snel mogelijk. Heb je na 3 weken nog geen nieuws? Neem contact op met de betreffende dienst via info@vandenborre.be.
Zodra wij het toestel ontvangen hebben, kan dit tussen 5 en 14 dagen duren, afhankelijk van de betaalmethode die je koos. Dit zijn de mogelijkheden:
- Bancontact, overschrijving, ING Homepay, KBC/CBC Online, Belfius DirectNet: binnen de 14 dagen ontvang je het geld op je rekening.
- PayPal, Maestro, Visa, MasterCard, American Express: van zodra je terugbetalingsaanvraag behandeld wordt. Let wel: bij kredietkaarten is het mogelijk dat de terugbetaling pas de volgende maand zichtbaar is op je maandelijkse afrekeningsfactuur.
Heb je het toestel online of telefonisch gekocht? Stuur een mail naar webshop@vandenborre.be. Heb je het toestel in de winkel gekocht? Kom langs in de winkel met je toestel. Onze verkopers helpen je verder.
Mits een kleine waarborg (afhankelijk van het toestel) en naargelang de beschikbaarheid krijg je een vervangtoestel tijdens de herstelperiode van je koelkast, diepvriezer, strijkijzer, gps, tv, stofzuiger, gsm of smartphone.
Voor een forfaitair bedrag van 19 euro levert Vanden Borre grote huishoudapparaten* en tv-toestellen op een adres naar keuze in België. Kleine apparaten en accessoires verzenden we gratis via bpost.
* De volgende toestellen behoren tot de categorie grote huishoudapparaten: koelkasten, diepvriezers, wasmachines, droogkasten, vaatwassers, inbouwovens, afzuigkappen, kookplaten, fornuizen, wijnkasten, inbouwmicrogolfovens, inbouwespressotoestellen en airconditioners.
Jazeker. Bij de levering kunnen onze specialisten je toestel ook gratis aansluiten op een bestaande conforme installatie. Na aankomst pakken ze je toestel zorgvuldig uit, waarna ze het op een plaats naar keuze zetten en in gebruik stellen. Vervolgens geven ze je duidelijke instructies om optimaal gebruik te maken van je toestel. Wil je graag gebruikmaken van deze service? Vink dan het betreffende vakje aan wanneer je online je bestelling plaatst, of vraag ernaar in de winkel.
Opgelet: als onze specialisten extra materiaal nodig hebben voor de aansluiting, kunnen we de kosten voor dat materiaal in rekening brengen. Sommige categorieën van producten (dampkap, inbouwvaatwasser en inbouwoven) stellen we bovendien alleen voor een meerprijs in gebruik. Raadpleeg de productpagina van je toestel voor meer informatie, of vraag advies in de winkel.